biçimlenmemişler,
biçimlendiremezler

Öteki Işık !-Other Light !

“ ÖTEKİ IŞIK “ (Ters ışık) / OTHER LIGHT

Işık fotoğrafın olmazsa olmaz koşuludur.

Fotoğraf çekiminde, fotoğrafçı tüm düşüncelerini,

ışıkla birlikte, onun desteğinde yürütür.

 

 Gelenekselleşmiş, yayğın düşünce / yöntem;

“Işığı yanınıza yada arkanıza alın.

Bu sayede nesneler bizimle, gerçek nitelikleriyle yüzleşirler.

Biz onları böylece daha kolay tanımış,

algılamış ve nesnelerle  doğrudan tanışmış oluruz...”.

 

Oysa “ Ters Işık “ ; nesnelerin formunu,

dokusunu ve rengini yok ederek, onları salt bir siluete indirger.

Nesnelerin varlık nedeni olan ve daha yakından algılanmalarını

sağlayan tüm özelliklerini, kimliksiz konturlar içine gizlenmiş

siyaha/ karanlıklara dönüştürür.

 

 Ters ışığın oluşturduğu,

çıplak gözle izlenenden farklı fotoğrafik görüntüler de,

nesnelerin / olayların kimliğine ilişkin belirgin referanslarla karşılaşmayız.

Tüm biçimler bir anımsamaya denk düşer.

İlginç! , nesneyle doğrudan ilişkisi olmayan duygusal görüntüler,

farklı izlenimler ve  detaysız maketler girer dünyamıza.

O halde niteliklerini yitirmiş nesneler, ters ışıkla birlikte ötekileşmiştir.

 

“ Ters Işık “ ; Işığın teorik olarak anlatımın da ve uygulamaların da

 teknik olarak kusursuz aydınlatmaya örnek gösterilen / önerilen

doğrudan aydınlatmaya karşıda ötekidir.

 

“ Ters Işık “ ; kimilerine göre, somut gerçeklikleri,

soyut öykülere dönüştürdüğü için

önem yahut konum bakımından uzakta olanıdır, ötekidir.

 

 Ve “ Ters Işık “ ;  Fotoğrafın fotoğraflığını, kavrayamayanlar için ,

öğrendikleri, öğrettikleri /ezberlettikleri

ve tutsağı oldukları kurallara uygun değildir, yanlış ışıktır !  .

 

Mehmet Arslan GÜVEN

 Temmuz 2002- Ankara

 

© 2014 Bütün Hakları Saklıdır. Web Tasarım ve İçerik Yönetimi Asia Minör Reklam ve Pazarlama İletişimi-Ankara-TR